неділя, 5 березня 2017 р.

Опорні схеми для уроків

Опорні схеми для уроків

Кожен педагог стикається з проблемою надання певної мовної системи знань усім учням. Як зробити урок насиченим, цікавим, як організувати не менш цікавою й самоосвітню діяльність школярів?
Використання опорних схем на уроках вважаю важливим моментом у моїй роботі. На мій погляд, одним із важливих умінь сучасного учня є вміння кодувати великий об’єм інформації, будувати логічні «ланцюжки» для роздуму, а значить, засвоювати нові види діяльності, чого так не вистачає у сучасному світі, який насичений величезною кількістю інформації.
Зараз існує багато різних «помічників», що гальмують як творчий розвиток, так і грамотність школяра, а далі не розвиваються такі вміння як здатність самостійно мислити, виражати свої почуття, доводити свою точку зору.
Як допомогти дітям? Як полегшити сприйняття теоретичного матеріалу та його засвоєння? Як змусити їх міркувати, спів ставляти та самостійно робити певні висновки?
На допомогу прийшли опорні схеми.
Суть технології:
По-перше, теоретичний матеріал групується великими блоками, з’являється можливість значно збільшити об’єм матеріалу, що вивчається на уроці, при цьому відсутнє перевантаження учнів, що значно активізує пізнавальну діяльність учнів;
По-друге, кодування навчальної інформації, вміння читати опорні сигнали, подавати матеріал то у стислому, то у розгорнутому вигляді – це важливі навички творчого процесу, що дозволяє реалізувати вимоги розвиваючого навчання.
Мета технології опорних схем і схемо-знакових моделей:
·  Активізація міркувальної діяльності учнів, а, значить, і мотивація до вивчення предмету;
·         Формування навичок сприйняття інформації, співвіднесення їх із раніше вивченою;
·         Розвиток умінь бачити велику тему цілком;
·         Підвищений інтерес до предмету, що вивчається.
Навчання за опорними схемами потребує активної розумової діяльності учнів. Полегшує сприйняття теми та її розуміння схема.
Як відомо, у людини працюють три механізми пам’яті: слухова, зорова, рухова. Усі вони мають місце при роботі з опорною схемою.
Я вважаю, що цінність даної технології полягає в такому:
·         Лаконічність;
·         Структурність;
·         Зручність сприймання та відтворення;
·         Цікавість;
·         Кольорове оформлення.
Опорні схеми, на мою думку, не тільки урізноманітнюють форми проведення уроків, а й сприяють глибокому й послідовному засвоєнню матеріалу самостійно.
Схема як засіб наочності у навчанні є не ілюстрацією усного чи письмового викладу матеріалу, а ключем до розв’язання практичних завдань, схема активізує не тільки пізнавальну, а й розумову діяльність, тим самим мотивує учня, робить його успішним.

Використання опорних схем має свої позитивні моменти  на всіх уроках. Ця технологія сприяє підвищенню творчого потенціалу учнів, розвитку творчого мислення. Учні вчаться працювати з підручником вести дискусію, логічно викладати власну думку.

Немає коментарів:

Дописати коментар