субота, 23 червня 2018 р.

Проблема освіти - радянське управління


В. Громовий: проблема освіти - радянське управління


В. Громовий: проблема освіти - радянське управління

АвторВіктор Громовийосвітній експертзаслужений вчитель України.
А ми на чому зараз намагаємось зосередити зусилля в процесі реформування шкільної освіти?
На тому, що визначає лише 5% ефективності (поточній діяльності людей) чи на тому, що дає 95% (системних змінах)?
То може все ж таки прислухатись до цих слів Едварда Демінга і почати реформи із радикальної зміни системи управління освітою?!
Поки що ми ж, замість того, щоб «перестройку начать с себя» (почати з реформування системи управління), зберегли МОНополію на реформи зверху, інституційну неспроможність до ефективного врядування на всіх рівням ієрархії управління, бюрократичний пресинг та повний набір освітянських маразмів.
Можна скільки завгодно боротися із наслідками проблеми, але це не вирішить саму проблему.
Головна ж проблема вітчизняної системи освіти: радянська вертикаль управління. І немає цьому ради...
Ефективність на 95% залежить від того, як побудована система і лише на 5% від поточної діяльності людей, які працюють в цій системі.
Едвард Демінг, американський вчений, статистик і консультант з теорії управління якістю.

Немає коментарів:

Дописати коментар