Календарно-тематичне планування
Історія України 7 клас
Навчальна програма для закладів загальної середньої
освіти «Історія України. 5–9 та 10-11 класи» (наказ Міністерства освіти і науки
України від 21.02.2019 № 236).
Підручник Історія України :
підручник для 7 класу закладів загальноїсередньої освіти / В. С. Власов, О. Є.
Панарін, Ю. А. Топольницька. - Київ : Літера ЛТД, 2
№ п/п |
Зміст уроку |
Результати навчально-пізнавальної діяльності |
Д/З |
Дата |
|
1 |
Вступ Повторення вивченого матеріалу. Корекційне
навчання. |
|
|
|
|
2 |
Повторення вивченого матеріалу. Корекційне навчання. |
|
|
|
|
Розділ 1. Виникнення та становлення Русі-України |
|||||
3 |
Розселення
слов’янських племен на території України. Сусіди
східних слов’ян |
Знаю: – час утворення Київської держави (Русі-України), дати
перших русько-візантійських договорів, повстання древлян проти князя Ігоря; – території розселення слов’янських племен на теренах
України, напрямки походів перших київських князів. Розумію: – основні версії походження назви «Русь»
(«Русь-Україна»); – передумови утворення держави у слов’ян, які жили на
теренах України; – роль міста Києва в утворенні Русі; – поняття «Русь» («Русь-Україна»), «князь», «дружина»,
«полюддя», «данина», «печеніги», «язичництво»; – історичний портрет особистості як опис, що включає
перелік ключових рис зовнішності й характеру, особисту оцінку вдачі особи та
думку про неї сучасників, характеристику публічної (політичної, наукової,
громадської та ін.) діяльності особи, ставлення сучасників і власне
ставлення до цієї діяльності та її результатів. Умію: – розмістити в хронологічній послідовності відомості про
утворення Київської держави (Русі-України), правління перших князів
(Аскольда, Олега, Ігоря, Ольги, Святослава), їхні походи/реформи; – показати на карті території розселення слов’янських
племен на теренах України, напрямки походів київських князів ІХ–Х ст.; – охарактеризувати спосіб життя (господарство, побут,
організацію суспільства і влади, світосприйняття) слов’ян, які жили на
теренах України; – визначити напрямки внутрішньої й зовнішньої політики
перших князів; – визначити внесок у розбудову Київської держави її
правителів Аскольда, Олега, Ігоря, Ольги і Святослава; укласти історичний портрет руського князя. |
§
1. |
|
|
4 |
Господарство, суспільний устрій та вірування слов’ян |
§
2. |
|
||
5 |
Утворення Русі-України |
§
3. |
|
||
6 |
Правління князя
Ігоря та княгині Ольги. Князь Святослав
Хоробрий. |
§
4. |
|
||
7 |
Працюємо з джерелами. Історичний портрет князя
Святослава. Практичне
заняття |
|
|||
8 |
Узагальнення Тематична
атестація |
Ст.38 |
|
||
Розділ 2. Русь-Україна наприкінці X - у першій половині XI ст. |
|||||
9 |
Київська держава за Володимира Великого |
Знаю: – роки правління князів Володимира Великого та Ярослава
Мудрого, дати впровадження християнства як державної релігії, розгрому
печенігів під Києвом, час зведення Софійського собору, укладення «Руської
правди»; – територію Київської держави (Русі-України) за часів правління
Володимира Великого та Ярослава Мудрого. Розумію: – суспільну роль різних верств населення Київської
держави (Русі-України); – Русь часів Володимира Великого та Ярослава Мудрого як
середньовічну централізовану монархію – імперію; – історичне значення впровадження християнства як
державної релігії Київської держави (Русі-України), кодифікації звичаєвого
права (укладення «Руської правди»); – місце Русі-України серед європейських держав після
прийняття християнства; – поняття «вотчина», «бояри», «шлюбна дипломатія»,
«собор», «ікона», «графіті», «мозаїка», «фреска», «митрополія», «книжкові
мініатюри». Умію: – розташувати в хронологічній послідовності відомості про
правління князів Володимира Великого та Ярослава Мудрого, хрещення Русі та
розбудову Київської митрополії, боротьбу русичів з печенігами, кодифікацію
руського звичаєвого права; – показати на карті територію Київської держави
(Русі-України) за правління Володимира Святославовича та Ярослава Мудрого; – охарактеризувати господарське та суспільне життя
населення Русі в Х–ХІ ст., правове становище різних верств, внутрішню та
зовнішню політику Володимира Великого та Ярослава Мудрого, порівняти її (за
напрямами) з політикою перших київських князів; – визначити причини впровадження християнства як
державної релігії Київської держави (Русі-України); – зіставити політичний устрій і соціальний розвиток
руського та західноєвропейських суспільств в ХІ ст.; розпізнавати пам’ятки архітектури з часів Київської
держави (Русі-України). |
§
5. |
|
|
10 |
Русь-Україна за Ярослава Мудрого |
§
6. |
|
||
11 |
Суспільне та господарське життя за доби розквіту
Русі-України |
§
7. |
|
||
12 |
Працюємо з джерелами. Правове становище різних верств
суспільства за «Руською
правдою». Практичне заняття |
|
|||
13 |
Культура
Київської держави доби розквіту |
§
8. |
|
||
14 |
Узагальнення Тематична
атестація |
Ст.70 |
|
||
Розділ 3. Русь-Україна у другій половині XI - першій половині XIII ст. |
|||||
15 |
. Київська держава за наступників Ярослава Мудрого |
Знаю: – дату Любецького з’їзду князів, період правління
Володимира Мономаха, дату першої писемної згадки назви «Україна»; – території князівств у період роздробленості Київської
держави (Русі-України) та половецьких земель. Розумію: – передумови політичної децентралізації (дроблення)
Київської держави; – період правління наступників Ярослава Мудрого
(Мономаховичів, Ігоревичів, Ростиславовичів та ін.) як час політичної
децентралізації (дроблення) Русі, перетворення її у федеративну монархію; – існування відмінностей між елітарною (княжо-дружинною)
культурою Русі, яка тяжіла до цілісності, та народною культурою, яка була
просякнута старими, племінними відмінностями. Умію: – розташувати в хронологічній послідовності відомості про
політичне дроблення Київської держави; – показати на карті території князівств періоду
роздробленості Київської держави (Русі-України), половецькі землі; – визначити особливості політичного і
соціально-економічного життя Київського, Переяславського,
Чернігово-Сіверського, Волинського та Галицького князівств у ХІІ – першій
третині ХІІІ ст.; – охарактеризувати господарську та політичну культуру
Русі в ХІІ – першій половині ХІІІ ст., розвиток церкви і мистецтв у цей
період; – встановити історичне значення Любецького з’їзду князів; укласти історичний портрет руського князя. |
§
9 |
|
|
16 |
Русь-Україна за
Володимира Мономаха і Мстислава Володимировича |
§
10. |
|
||
17 |
Політичне і
культурне життя Київського, Чернігівського й Переяславського князівств у другій половині XI - на
початку XIII ст |
§11. |
|
||
18 |
Галицьке та
Волинське князівства у XII ст |
§
12. |
|
||
19 |
Працюємо з джерелами. Твори літератури Русі-України як
історичні джерела. Практичне
заняття |
|
|||
20 |
Кочові народи
степів України Х-ХІІІ ст. Крим у складі
Візантії. |
§
ІЗ. |
|
||
21 |
Узагальнення Тематична
атестація |
Ст.106 |
|
||
Розділ 4. Королівство Руське (Галицько-Волинська держава) |
|||||
22 |
Галицько-Волинська держава від створення до
монгольської навали. |
Знаю: – дати утворення Галицько-Волинської держави, битви на
річці Калці, час монгольської навали на Русь, дату коронування Данила
Романовича; – території Галицько-Волинської держави та сусідніх
держав, напрямки походів монголів на Русь. Розумію: – особливості підпорядкування окремих руських князівств
Монгольській імперії (Золотій Орді); – передумови посилення західноєвропейських культурних
впливів на теренах Королівства Руського; – поняття «ярлик», «баскак», «берестяна грамота»; – особливості політичного устрою, господарського розвитку
і культури русько-українського суспільства як визначальні умови збереження
його самобутності під час монгольського завоювання. Умію: – розташувати в хронологічній послідовності відомості про
об’єднання Волинського і Галицького князівства в єдину державу; походи
монголів на землі Русі, розбудову Галицько-Волинської держави; – показати на карті територію Королівства Руського,
території держав – сусідів Королівства Руського, напрямки монгольських
походів на Русь у 1239–1242 рр.; – охарактеризувати внутрішню та зовнішню політику короля
Данила; – встановити історичне значення коронації Данила
Галицького, причини розпаду Галицько-Волинської держави; укласти і представити історичний портрет одного з
правителів Галицько-Волинської держави. |
§
14. |
|
|
23 |
Монгольська навала на Русь-Україну |
§
15. |
|
||
24 |
Галицько-Волинська держава за Данила
Романовича та
його нащадків |
§
16. |
|
||
25 |
Працюємо з джерелами. Літописи про зовнішню політику
князя Данила Романовича.
Практичне заняття |
|
|||
26 |
Культура Галицько-Волинської держави |
§
17. |
|
||
27 |
Узагальнення
Тематична
атестація |
Ст 135 |
|
||
Розділ 5. Руські
удільні князівства у складі сусідніх держав. |
|||||
28 |
Українські землі у складі Великого князівства
Литовського та
Королівства Польського |
Знаю: – час входження українських земель до складу різних
держав, утворення Кримського ханства і його підпорядкування Османській
імперії, дату Кревської унії; – територію русько-українських земель у складі різних
держав. Розумію: – інкорпорацію (включення) руських князівств до складу
сусідніх держав як обмеження владних повноважень місцевих правителів; – наслідки ліквідації удільних князівств для українського
суспільства; – причини утворення незалежного Кримського ханства і
встановлення над ним протекторату Османської імперії; – роль у житті давньоукраїнського суспільства різних
соціальних верств і етнічних груп; – європейський характер культури русько-українського
суспільства княжої доби; – поняття «унія», «шляхта», «магнат», «султан»,
«магдебурзьке право». Умію: – розташувати в хронологічній послідовності відомості про
входження руських князівств до складу сусідніх держав, опір руських князів
політиці централізації, утворення Кримського ханства і його підпорядкування
Османській імперії; – показати на карті територію українських удільних
князівств у складі сусідніх держав; територію Кримського ханства; місця
подій, що визначали процес інкорпорації князівств південно-західної Русі в
XІV–XV ст. до складу сусідніх держав; – визначити особливості господарського і культурного
розвитку, зокрема розвитку міст на магдебурзькому праві; організації
суспільства та влади в українських князівствах, що входили до складу
Литовсько-Руської держави / Королівства Польського; – охарактеризувати господарство, політичний устрій та
культуру Кримського ханства, повсякденне життя його населення (знаті й
простолюдинів / кочовиків і осілого люду); – визначити причини та наслідки Кревської унії для
української спільноти; укласти історичний портрет русько-українського діяча
XIV–XV ст. |
§
18. |
|
|
29 |
Крим та
українське Причорномор’я. Українські землі у складі Угорщини,
Молдови та Московії |
§
19. |
|
||
30 |
Суспільне та
господарське життя на українських землях у
XIV-XV ст |
§
20. |
|
||
31 |
Розвиток
культури на українських землях у XIV-XVI ст. |
§21. |
|
||
32 |
Працюємо з джерелами. Представники різних станів,
верств і етносів України в документах XIV - початку XVI ст. Практичне
заняття |
|
|||
33 |
Узагальнення Тематична
атестація |
|
|||
34 |
Узагальнення до курсу. Історія Русі-України в контексті епохи середніх віків. |
Розумію: – взаємопов’язаність і взаємозалежність процесів
господарського, соціального, політичного і культурного життя
русько-українського, візантійського і європейських суспільств. Умію: – встановити цивілізаційні здобутки русько-українського
суспільства в період Середньовіччя; – визначити внесок русько-українського суспільства
ІХ–ХV ст. в загальноєвропейську культурну спадщину; – порівняти типові процеси і явища європейської та
української історії доби Середньовіччя; розкрити особливості українського середньовіччя
(порівняно з історією тогочасної Візантії та Західної Європи). |
|
|
|
35 |
Резервний
урок |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар