неділя, 4 вересня 2022 р.

Календарне планування з всесвітньої історії 7 клас

 


                                        

Календарне планування з всесвітньої історії  7  клас

(1 година на тиждень, 35 – на рік)

Складено відповідно до  оновленої програми для учнів 7-9 класів: « Історія України. Всесвітня історія. 7-9 класи », затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017р. №804.

Всесвітня історія: Підруч. для 7 класу загальноосвіт. навч.

закладів / О. І. Пометун, Ю. Б. Малієнко. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2015р.

 

Тема

Дата

Примітка

І семестр

Повторення. Вступ

1.       

Цивілізаційна спадщина Стародавнього світу (повторення)

 

§ 1

2.       

Що і як вивчається в курсі історії Середніх віків

 

§ 2

Розділ 1. Перші середньовічні держави

3.       

Становлення середньовічної Європи

 

§ 3

4.       

Утворення «варварських королівств». Імперія Карла Великого

 

§ 4

5.       

Візантійська імперія

 

§ 5

6.       

Арабський світ

 

§ 6

7.       

Практичне заняття. Зіставити організацію влади у «варварських королівствах», Франкській імперії, Візантійській імперії, перших Арабських халіфатах

 

§  7 повтор.     § 1-6

8.       

Узагальнення. Тематичне оцінювання

 

 

Розділ 2. Середньовічний світ Західної Європи

9.       

Зв'язок людини і природи

 

§ 8

10.   

Середньовічне європейське суспільство

 

§ 9

11.   

Практичне заняття. Життя і традиції рицарів і селян

 

§ 10

12.   

Світ середньовічного міста

 

§ 11 повтор. §

13.   

Узагальнення. Тематичне оцінювання

 

 

 

 

 

  

 

 

Розділ 3. Європейське суспільство і держави в  Х – ХV ст.

14.   

Походи вікінгів і нормандські завоювання. Вільгельм Завойовник

 

§  12

15.   

Хрестові походи. Взаємовідносини європейського та східного світів

 

§ 13-14

 

 

 

 

16.   

Середньовічні держави: від роздробленості до станово-представницьких монархій

 

§ 15

17.   

Франція у ХІ–ХV ст.

 

§ 16

18.   

Англія у ХІ–ХV ст.

 

§ 17

19.   

Практичне заняття. Велика Хартія Вольностей

 

 

20.   

Священна Римська імперія

 

§18

21.   

Держави Середземномор΄я в Середні віки

 

§ 19повтор 12-18

22.   

Узагальнення. Тематичне оцінювання

 

 

Розділ 4. Матеріальний і духовний світ європейського Середньовіччя

23.   

Освіта, наукові дослідження та винаходи Середньовіччя

 

§ 20 -22

24.   

Вплив Церкви на середньовічне суспільство

 

§ 21

25.   

Раннє Відродження і гуманізм

 

§ 23

26.   

Практичне заняття. Середньовічні замки та собори: візитна картка туристичної Європи (ілюстрована уявна екскурсія)

 

§24 повтор.

27.   

Узагальнення. Тематичне оцінювання

 

 

Розділ 5. Країни Центральної та Східної Європи в Х – ХV ст.

28.   

Держави Центральної та Східної Європи в Х–ХV ст.

 

§ 25

29.   

Землі Північно- Східної Русі в ХІ–ХV ст

 

§ 26

30.   

Утворення Османської імперії. Правління Мехмеда ІІ

 

§ 28

31.   

Практичне заняття. Виявити в пам’ятках культури народів Центрально-Східної Європи прояви візантійської, руської та західноєвропейської (католицької) культурних традицій

 

повтор.§ 25-28

32.   

Узагальнення. Тематичне оцінювання

 

 

Розділ 6. Середньовічний Схід

33

Життя в Піднебесній імперії

 

§ 29

34

Середньовічне суспільство Індії .

 

§ 30

35

Узагальнення до курсу: «Середні віки в історії людства».

 

 

 

Результати навчально-пізнавальної діяльності

 

Вступ  Запрошуємо до історичної мандрівки у середні віки

 

Знаю:

     хронологічні межі та періодизацію Середньовіччя, час Великого переселення народів;

     види джерел з історії Середньовіччя;

     напрямки Великого переселення народів і розселення слов’ян.

Розумію:

     Середні віки (доба Середньовіччя) як період між історією Стародавнього світу та Новою історією;

     Середні віки в Україні як княжу добу, періоди якої збігаються з відповідними періодами європейської історії, а саме: а) період становлення племiнних князiвств i союзiв (V–IX ст.) – з добою раннього Середньовiччя (середина V ст. – кiнець IХ ст.); б) період iснування Русi (IX–XIII ст.) – з добою зрілого Середньовiччя (Х–ХІІІ ст.); в) період удiльних князiвств (XIII–XV/XVI ст.) – з добою пiзнього Середньовiччя (XІV–XV ст.);

     як користуватися підручниками з історії України та всесвітньої історії для 7 класу на уроці й удома.

Умію:

     охарактеризувати первісні часи та історію Стародавнього світу;

     перелічити цивілізаційні здобутки населення України стародавніх часів;

     назвати хронологічні межі та періодизацію Середніх віків;

укласти синхронізовану хронологічну таблицю «Європа в добу Середньовіччя».

Розділ І Перші середньовічні держави

 

Знаю:

     хронологічні межі існування Франкського королівства, час утворення Франкської та Візантійської імперій, виникнення ісламу;

     територію «варварських королівств», імперії Карла Великого, напрямки завойовницьких походів арабів.

Розумію:

     поняття «варварське королівство», «халіфат», «іслам», «Коран», «експансія».

Умію:

     розташувати в хронологічній послідовності відомості про Велике переселення народів, Франкську та Візантійську імперії, перші Арабські халіфати (Омейядів і Аббасидів);

     показати на карті «варварські» королівства, імперію Карла Великого, Візантію, напрямки завойовницьких походів арабів, Арабський халіфат;

     охарактеризувати організацію влади у «варварських королівствах», Франкській та Візантійській імперіях, перших Арабських халіфатах;

визначити наслідки Великого переселення народів, розпаду імперії Карла Великого, виникнення ісламу й арабської експансії.

Розділ ІІ Середньовічний світ Західної Європи

 

Знаю:

     основні стани середньовічного суспільства;

     найбільші міста Європи, основні торговельні шляхи Середньовіччя, територію поширення християнства.

Розумію:

     станове суспільство як суспільство з ієрархічно вибудуваною соціальною структурою, кожна з великих соціальних груп (станів) якого – відносно замкнена та умовно об’єднана своїми правовим і економічним становищем у суспільстві;

     причини і наслідки внутрішньої і зовнішньої колонізації середньовічної Європи;

     роль християнської церкви в Середньовіччі;

     поняття «суспільний стан», «феод», «феодалізм», «васалітет», «феодальна драбина», «церковна ієрархія», «єпархія», «цех», «майстер», «підмайстер», «учень», «гільдія», «Ганза», «лихварство», «міська комуна», «внутрішня колонізація», «зовнішня колонізація».

Умію:

     показати на карті найбільші міста Європи, основні торговельні шляхи Середньовіччя, територію поширення християнства;

     описати повсякденне життя у феодальному замку, міському будинку (майстерня, крамниця), селянській господі;

охарактеризувати соціальне становище і роль кожного з основних станів середньовічного суспільства.

Розділ ІІІ  Європейське суспільство і держави в х-xv ст.

 

Знаю:

     час походів вікінгів, нормандського завоювання Англії, Хрестових походів, Реконкісти, Столітньої війни, Війни троянд;

     дати утворення Священної Римської імперії, початку скликання англійського парламенту та Генеральних штатів у Франції, ухвалення Великої хартії вольностей;

     території походів вікінгів, Хрестових походів.

Розумію:

     причини політичного роздроблення держав Західної Європи та мотиви Хрестових походів;

     суспільне значення самопожертви Жанни д’Арк;

     значення формулювання принципу недоторканності особи для становлення правової культури європейської цивілізації;

     феодально-теократичний характер Священної Римської імперії;

     поняття «вікінги», «феодальна роздробленість», «Хрестові походи», «духовно-рицарські ордени», «теократія», «станово-представницька монархія», «парламент» («кортеси», «Генеральні штати», «сейм»), «Реконкіста», «династична унія».

Умію:

     розташувати в хронологічній послідовності відомості про походи вікінгів, формування середньовічних держав (від роздробленості до станово-представницьких монархій або республік), Хрестові походи і держави хрестоносців;

     показати на карті території Королівства Іспанія, Королівства Франція, Королівства Англія, Священної Римської імперії, італійських торговельних республік, напрямки походів вікінгів, Хрестових походів, торговельні шляхи, якими користувались італійські міста-держави;

     розкрити сутність та історичне значення діяльності Жанни д’Арк;

     описати і порівняти формування станово-представницької монархії у Франції та в інших державах Західної Європи;

     охарактеризувати організацію влади в торговельних містах-державах (Генуї, Венеції та ін.);

     охарактеризувати напрямки внутрішньої й зовнішньої політики європейських правителів (Ізабелль I і Фернандо II, Луї ХІ, Генрі ІІ Плантагенета, інших);

визначити наслідки Хрестових походів, Реконкісти, Столітньої війни, Війни троянд

Розділ ІV  Матеріальний і духовний світ європейського середньовіччя

 

Знаю:

     хронологічні межі Раннього Відродження, дату розколу християнської церкви, час винайдення книгодрукування;

     основні наукові й технічні досягнення Середньовіччя;

     університетські центри Середньовіччя, межі поширення впливу католицької та православної церков.

Розумію:

     основні відмінності між католицизмом і православ’ям;

     роль вчення Томи Аквінського у формуванні європейської правової системи;

     значення книгодрукування для розвитку європейської культури;

     історичне значення технічних досягнень Середньовіччя; наукових праць (відкриттів і винаходів) Роджера Бекона, Йоганна Гутенберга, П’єра Абеляра, художньої творчості Данте, Петрарки, Боттічеллі, Донателло та ін.;

     поняття «вітраж», «університет», «єретик», «інквізиція», «Альбігойські війни», «Раннє Відродження», «гуманізм», «романський стиль», «готичний стиль».

Умію:

     розташувати в хронологічній послідовності відомості про розкол християнської церкви, поширення романського і готичного мистецьких стилів, книгодрукування, раннє Відродження;

     показати на карті університетські центри й міста, пов’язані з початком Відродження; межі поширення впливу католицької і православної церков;

     обґрунтовано оцінити вплив церкви на культуру й освіту;

     визначити причини і наслідки виникнення університетів; поширення ідей гуманізму і культури Раннього Відродження;

розпізнати будівлі (храми) романського і готичного стилів. 

Розділ V  Країни Центральної і Східної Європи в х-хv ст.

 

Знаю:

     час гуситських війн, монгольської навали на Східну Європу, утворення Польського, Угорського, Чеського королівств, Османської імперії, Золотої Орди, Новгородської боярської республіки, Великого князівства Московського, дату Грюнвальдської битви, падіння Константинополя;

     території Польщі, Угорщини, Чехії, Московської держави та Новгородської боярської республіки, Золотої Орди, напрямки походів монголів.

Розумію:

     наслідки панування монголів (Золотої Орди) для суспільств Східної Європи;

     роль чернечих лицарських орденів (Тевтонського, Лівонського та ордену Мечоносців) у християнізації Східної Європи;

     значення Грюнвальдської битви для народів Східної Європи;

     поняття «гусити», «гуситські війни», «боярська республіка».

Умію:

     розташувати в хронологічній послідовності відомості про утворення Польського, Угорського, Чеського королівств, Османської імперії, Новгородської боярської республіки, Великого князівства Московського, падіння Візантійської і становлення Османської імперії, гуситські війни, правління володарів держав Східної та Центральної Європи;

     показати на карті території Польського, Угорського, Чеського королівств, Османської імперії, Золотої Орди, Новгородської боярської республіки, Великого князівства Московського, місце Грюнвальдської битви, територію поширення гуситського руху і гуситських воєн, напрямки завойовницьких походів турків-османів;

     охарактеризувати внутрішню та зовнішню політику правителів держав Східної Європи;

обґрунтувати думку про взаємодію та зіткнення на теренах Центрально-Східної Європи візантійської, руської та західноєвропейської (католицької) культурних традицій.

Розділ V І Середньовічний Схід

 

Знаю:

     території середньовічних Індії та Китаю.

Розумію:

     значення культурних досягнень середньовічних Китаю та Індії для формування європейського культурного простору;

     поняття «Піднебесна імперія», «каста», «індуїзм».

Умію:

     показати на карті території середньовічних Індії, Китаю та Японії;

розповісти про пам’ятки культури Індії, Китаю та Японії епохи Середньовіччя.

  

 


Немає коментарів:

Дописати коментар