Календарне планування з всесвітньої історії 7 клас
(1 година на тиждень, 35 – на рік)
Складено відповідно
до оновленої програми для учнів 7-9
класів: « Історія України. Всесвітня історія. 7-9 класи », затвердженої наказом
Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017р.
№804.
Всесвітня історія: Підруч. для 7 класу загальноосвіт. навч.
закладів / О. І.
Пометун, Ю. Б. Малієнко. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2015р.
№ |
Тема |
Дата |
Примітка |
|
І семестр Повторення. Вступ |
||||
1. |
Цивілізаційна
спадщина Стародавнього світу (повторення) |
|
§ 1 |
|
2. |
Що і як вивчається в
курсі історії Середніх віків |
|
§ 2 |
|
Розділ 1. Перші середньовічні держави |
||||
3. |
Становлення середньовічної Європи |
|
§ 3 |
|
4. |
Утворення
«варварських королівств». Імперія Карла Великого |
|
§ 4 |
|
5. |
Візантійська імперія |
|
§ 5 |
|
6. |
Арабський світ |
|
§ 6 |
|
7. |
Практичне заняття. Зіставити
організацію влади у «варварських королівствах», Франкській імперії,
Візантійській імперії, перших Арабських халіфатах |
|
§ 7 повтор. § 1-6 |
|
8. |
Узагальнення.
Тематичне оцінювання |
|
|
|
Розділ 2. Середньовічний світ Західної Європи |
||||
9. |
Зв'язок людини і
природи |
|
§ 8 |
|
10. |
Середньовічне
європейське суспільство |
|
§ 9 |
|
11. |
Практичне заняття. Життя і традиції рицарів і селян |
|
§ 10 |
|
12. |
Світ
середньовічного міста |
|
§ 11 повтор. § |
|
13. |
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
Розділ 3.
Європейське суспільство і держави в Х
– ХV ст. |
||||
14. |
Походи вікінгів і
нормандські завоювання. Вільгельм Завойовник |
|
§ 12 |
|
15. |
Хрестові походи.
Взаємовідносини європейського та східного світів |
|
§ 13-14 |
|
|
|
|
|
|
16. |
Середньовічні
держави: від роздробленості до станово-представницьких монархій |
|
§ 15 |
|
17. |
Франція у
ХІ–ХV ст. |
|
§ 16 |
|
18. |
Англія у
ХІ–ХV ст. |
|
§ 17 |
|
19. |
Практичне
заняття. Велика Хартія Вольностей |
|
|
|
20. |
Священна
Римська імперія |
|
§18 |
|
21. |
Держави
Середземномор΄я в Середні віки |
|
§ 19повтор 12-18 |
|
22. |
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
Розділ 4. Матеріальний
і духовний світ європейського Середньовіччя |
||||
23. |
Освіта, наукові дослідження та винаходи Середньовіччя |
|
§ 20 -22 |
|
24. |
Вплив Церкви на середньовічне суспільство |
|
§ 21 |
|
25. |
Раннє Відродження і гуманізм |
|
§ 23 |
|
26. |
Практичне
заняття. Середньовічні замки та собори: візитна картка туристичної Європи (ілюстрована уявна екскурсія) |
|
§24 повтор. |
|
27. |
Узагальнення.
Тематичне оцінювання |
|
|
|
Розділ 5. Країни
Центральної та Східної Європи в Х – ХV ст. |
||||
28. |
Держави Центральної та Східної Європи в Х–ХV ст. |
|
§ 25 |
|
29. |
Землі Північно- Східної Русі в ХІ–ХV ст |
|
§ 26 |
|
30. |
Утворення Османської імперії. Правління Мехмеда ІІ |
|
§ 28 |
|
31. |
Практичне
заняття. Виявити в пам’ятках культури народів Центрально-Східної Європи прояви
візантійської, руської та західноєвропейської (католицької) культурних
традицій |
|
повтор.§ 25-28 |
|
32. |
Узагальнення.
Тематичне оцінювання |
|
|
|
Розділ 6. Середньовічний Схід |
||||
33 |
Життя в Піднебесній імперії |
|
§ 29 |
|
34 |
Середньовічне суспільство Індії . |
|
§ 30 |
|
35 |
Узагальнення до курсу: «Середні віки в історії людства». |
|
|
|
Результати навчально-пізнавальної діяльності |
|
Вступ Запрошуємо до історичної
мандрівки у середні віки |
|
Знаю: – хронологічні межі та періодизацію Середньовіччя, час
Великого переселення народів; – види джерел з історії Середньовіччя; – напрямки Великого переселення народів і розселення
слов’ян. Розумію: – Середні віки (доба Середньовіччя) як період між
історією Стародавнього світу та Новою історією; – Середні віки в Україні як княжу добу, періоди якої
збігаються з відповідними періодами європейської історії, а саме:
а) період становлення племiнних князiвств i союзiв (V–IX ст.) – з
добою раннього Середньовiччя (середина V ст. – кiнець IХ ст.);
б) період iснування Русi (IX–XIII ст.) – з добою зрілого Середньовiччя
(Х–ХІІІ ст.); в) період удiльних князiвств (XIII–XV/XVI ст.) – з добою
пiзнього Середньовiччя (XІV–XV ст.); – як користуватися підручниками з історії України та
всесвітньої історії для 7 класу на уроці й удома. Умію: – охарактеризувати первісні часи та історію Стародавнього
світу; – перелічити цивілізаційні здобутки населення України
стародавніх часів; – назвати хронологічні межі та періодизацію Середніх
віків; укласти
синхронізовану хронологічну таблицю «Європа в добу Середньовіччя». |
|
Розділ І Перші середньовічні держави |
|
Знаю: – хронологічні межі існування Франкського королівства,
час утворення Франкської та Візантійської імперій, виникнення ісламу; – територію «варварських королівств», імперії Карла
Великого, напрямки завойовницьких походів арабів. Розумію: – поняття «варварське королівство», «халіфат», «іслам»,
«Коран», «експансія». Умію: – розташувати в хронологічній послідовності відомості про
Велике переселення народів, Франкську та Візантійську імперії, перші Арабські
халіфати (Омейядів і Аббасидів); – показати на карті «варварські» королівства, імперію
Карла Великого, Візантію, напрямки завойовницьких походів арабів, Арабський
халіфат; – охарактеризувати організацію влади у «варварських
королівствах», Франкській та Візантійській імперіях, перших Арабських
халіфатах; визначити
наслідки Великого переселення народів, розпаду імперії Карла Великого,
виникнення ісламу й арабської експансії. |
|
Розділ ІІ Середньовічний світ Західної Європи |
|
Знаю: – основні стани середньовічного суспільства; – найбільші міста Європи, основні торговельні шляхи
Середньовіччя, територію поширення християнства. Розумію: – станове суспільство як суспільство з ієрархічно
вибудуваною соціальною структурою, кожна з великих соціальних груп (станів)
якого – відносно замкнена та умовно об’єднана своїми правовим і економічним
становищем у суспільстві; – причини і наслідки внутрішньої і зовнішньої колонізації
середньовічної Європи; – роль християнської церкви в Середньовіччі; – поняття «суспільний стан», «феод», «феодалізм»,
«васалітет», «феодальна драбина», «церковна ієрархія», «єпархія», «цех»,
«майстер», «підмайстер», «учень», «гільдія», «Ганза», «лихварство», «міська
комуна», «внутрішня колонізація», «зовнішня колонізація». Умію: – показати на карті найбільші міста Європи, основні
торговельні шляхи Середньовіччя, територію поширення християнства; – описати повсякденне життя у феодальному замку, міському
будинку (майстерня, крамниця), селянській господі; охарактеризувати
соціальне становище і роль кожного з основних станів середньовічного
суспільства. |
|
Розділ ІІІ Європейське суспільство і держави в х-xv ст. |
|
Знаю: – час походів вікінгів, нормандського завоювання Англії,
Хрестових походів, Реконкісти, Столітньої війни, Війни троянд; – дати утворення Священної Римської імперії, початку
скликання англійського парламенту та Генеральних штатів у Франції, ухвалення
Великої хартії вольностей; – території походів вікінгів, Хрестових походів. Розумію: – причини політичного роздроблення держав Західної Європи
та мотиви Хрестових походів; – суспільне значення самопожертви Жанни д’Арк; – значення формулювання принципу недоторканності особи
для становлення правової культури європейської цивілізації; – феодально-теократичний характер Священної Римської
імперії; – поняття «вікінги», «феодальна роздробленість»,
«Хрестові походи», «духовно-рицарські ордени», «теократія»,
«станово-представницька монархія», «парламент» («кортеси», «Генеральні
штати», «сейм»), «Реконкіста», «династична унія». Умію: – розташувати в хронологічній послідовності відомості про
походи вікінгів, формування середньовічних держав (від роздробленості до
станово-представницьких монархій або республік), Хрестові походи і держави
хрестоносців; – показати на карті території Королівства Іспанія,
Королівства Франція, Королівства Англія, Священної Римської імперії,
італійських торговельних республік, напрямки походів вікінгів, Хрестових
походів, торговельні шляхи, якими користувались італійські міста-держави; – розкрити сутність та історичне значення діяльності
Жанни д’Арк; – описати і порівняти формування станово-представницької
монархії у Франції та в інших державах Західної Європи; – охарактеризувати організацію влади в торговельних
містах-державах (Генуї, Венеції та ін.); – охарактеризувати напрямки внутрішньої й зовнішньої
політики європейських правителів (Ізабелль I і Фернандо II, Луї ХІ,
Генрі ІІ Плантагенета, інших); визначити
наслідки Хрестових походів, Реконкісти, Столітньої війни, Війни троянд |
|
Розділ ІV Матеріальний і духовний
світ європейського середньовіччя |
|
Знаю: – хронологічні межі Раннього Відродження, дату розколу
християнської церкви, час винайдення книгодрукування; – основні наукові й технічні досягнення Середньовіччя; – університетські центри Середньовіччя, межі поширення
впливу католицької та православної церков. Розумію: – основні відмінності між католицизмом і православ’ям; – роль вчення Томи Аквінського у формуванні європейської
правової системи; – значення книгодрукування для розвитку європейської
культури; – історичне значення технічних досягнень Середньовіччя;
наукових праць (відкриттів і винаходів) Роджера Бекона, Йоганна Гутенберга,
П’єра Абеляра, художньої творчості Данте, Петрарки, Боттічеллі, Донателло та
ін.; – поняття «вітраж», «університет», «єретик»,
«інквізиція», «Альбігойські війни», «Раннє Відродження», «гуманізм»,
«романський стиль», «готичний стиль». Умію: – розташувати в хронологічній послідовності відомості про
розкол християнської церкви, поширення романського і готичного мистецьких
стилів, книгодрукування, раннє Відродження; – показати на карті університетські центри й міста,
пов’язані з початком Відродження; межі поширення впливу католицької і
православної церков; – обґрунтовано оцінити вплив церкви на культуру й освіту;
– визначити причини і наслідки виникнення університетів;
поширення ідей гуманізму і культури Раннього Відродження; розпізнати
будівлі (храми) романського і готичного стилів. |
|
Розділ V Країни Центральної і Східної Європи в х-хv ст. |
|
Знаю: – час гуситських війн, монгольської навали на Східну
Європу, утворення Польського, Угорського, Чеського королівств, Османської
імперії, Золотої Орди, Новгородської боярської республіки, Великого
князівства Московського, дату Грюнвальдської битви, падіння Константинополя; – території Польщі, Угорщини, Чехії, Московської держави
та Новгородської боярської республіки, Золотої Орди, напрямки походів
монголів. Розумію: – наслідки панування монголів (Золотої Орди) для
суспільств Східної Європи; – роль чернечих лицарських орденів (Тевтонського,
Лівонського та ордену Мечоносців) у християнізації Східної Європи; – значення Грюнвальдської битви для народів Східної
Європи; – поняття «гусити», «гуситські війни», «боярська
республіка». Умію: – розташувати в хронологічній послідовності відомості про
утворення Польського, Угорського, Чеського королівств, Османської імперії,
Новгородської боярської республіки, Великого князівства Московського, падіння
Візантійської і становлення Османської імперії, гуситські війни, правління
володарів держав Східної та Центральної Європи; – показати на карті території Польського, Угорського,
Чеського королівств, Османської імперії, Золотої Орди, Новгородської
боярської республіки, Великого князівства Московського, місце Грюнвальдської
битви, територію поширення гуситського руху і гуситських воєн, напрямки
завойовницьких походів турків-османів; – охарактеризувати внутрішню та зовнішню політику
правителів держав Східної Європи; обґрунтувати
думку про взаємодію та зіткнення на теренах Центрально-Східної Європи візантійської,
руської та західноєвропейської (католицької) культурних традицій. |
|
Розділ V І Середньовічний Схід |
|
Знаю: – території середньовічних Індії та Китаю. Розумію: – значення культурних досягнень середньовічних Китаю та
Індії для формування європейського культурного простору; – поняття «Піднебесна імперія», «каста», «індуїзм». Умію: – показати на карті території середньовічних Індії, Китаю
та Японії; розповісти
про пам’ятки культури Індії, Китаю та Японії епохи Середньовіччя. |
|
Немає коментарів:
Дописати коментар