Липівська загальноосвітня школа
НАКАЗ
22.05.2017
р. №42
Про підсумки
методичної роботи
з педагогічними
кадрами у 2016-2017 н.р.
Керуючись законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту»,
державною програмою «Вчитель», Національною доктриною розвитку освіти щодо
забезпечення рівного доступу до якісної освіти, освітня політика в школі
спрямовується на пізнавальну, наукову, аналітико – управлінську та аналітико –
колекційну діяльність, психолого діагностичну функцію навчального процесу, на
ефективність, дієвість і результативність внутрішньо шкільної методичної
роботи.
Згідно з річним планом роботи школи у 2016 - 2017 н. р. педагогічний колектив продовжував працювати над
методичною проблемою:
«Підвищення ефективності і якості навчально-виховного процесу шляхом
впровадження в систему роботи опорних схем та схемо-знакових моделей». Методична робота
здійснюється згідно із законодавством, нормативними документами про освіту,
рекомендаціями МОН України, методичного кабінету відділу освіти Талалаївської РДА, нормативно - правовими документами
про середню освіту, планується й проводиться на діагностичній основі. На
підставі Положення про методичну роботу з педагогічними кадрами
загальноосвітніх шкіл України, з метою подальшого удосконалення методичної
роботи було видано наказ по школі №69 від 05 вересня 2017 року «Про організацію
методичної роботи у 2016 – 2017 навчальному році».
Педагогічний колектив школи працював на
вироблення в учителів умінь і навичок самостійної роботи з метою
безперервного підвищення своєї кваліфікації і вдосконалення педагогічної
майстерності, розвитку творчих здібностей педагогів, формування в них
дослідницької роботи, впровадження в практику
технології схемо-знакових моделей, кращого педагогічного досвіду.
Методична робота була скерована за напрямками:
1. Організація
контрольно-діагностичної діяльності.
2. Комплексне
науково-медодичне забезпечення навчально-виховного процесу.
3.
Підвищення педагогічної культури педагогів.
4.
Стимулювання процесу створення й упровадження нових педагогічних ідей,
елементів сучасних технологій навчання та виховання.
5.
Забезпечення перевірки їх ефективності.
4.
Створення умов для самоосвіти учителя, як індивідуальної форми підвищення
професійної майстерності.
Методична робота буде
організована згідно структури:
- педагогічна рада;
- методична рада;
- методичні
обєднання вчителів;
- семінари;
- організація і проведення
предметних тижнів;
- проведення заходів, спрямованих на вдосконалення навчально – виховного
процесу, підвищення загальноосвітнього рівня школярів;
- організація роботи з
молодими вчителями;
- організація роботи з
обдарованими дітьми;
- організація роботи з
учнями, схильними до правопорушень.
На 2016-2017 навчальний рік
адміністрація школи та педагогічний колектив працюють над завданням спланувати
діяльність навчального закладу у відповідності перспективного і поточного планування
роботи, концептуальним і проблемним завданням, над якими працює колектив.
Методична рада школи, на чолі з заступником директора
з навчально виховної роботи Борсук К.І.,впродовж 2016-2017 навчального року координує діяльність усіх методичних
структур з метою урахування результатів діагностики та визначеного нею
різного рівня професійної майстерності педагогів, диференційованого підходу до
їх потреб, що визначало зміст діяльності основних ланок управління методичною
роботою у школі.
Протягом 2016-2017 навчального року на
засіданнях методичної ради школи обговорювалися такі питання:
- Обговорення та затвердження плану роботи
методичної ради школи та основні напрямки методичної роботи на 2016-2017 н.р.;
- Розподіл доручень між керівниками предметних
комісій;
- Огляд програмно – методичного забезпечення;
- Визначення проблем над якими будуть працювати
вчителі предметних комісій;
- Впровадження сучасних освітніх технологій в навчально – виховному
процесі;
- Про участь педагогів у Всеукраїнському конкурсі «Учитель
року»;
- Про підготовку та участь у Всеукраїнських
учнівських олімпіадах з базових дисциплін;
- Вивчення стану викладання
базових предметів та проведення моніторингу навчальних досягнень учнів;
- Аналіз стану відвідування та
взаємовідвідування уроків;
- Аналіз стану викладання
предметів: англійської мови, основ здоровя, інформатики;
- Вивчення нормативних
документів щодо організованого закінчення 2016-2017 н.р. та про ведення
ДПА;
- Про підсумки атестації
педагогічних працівників;
- Стан виконання навчальних
програм;
- Про підсумки ДПА в 4, 9
класах;
- Підсумки роботи з
обдарованими дітьми.
Методична робота в школі спрямована на всебічне підвищення професійної
майстерності кожного вчителя школи, на збагачення й розвиток творчого потенціалу
педагогічного колективу в цілому, на досягнення оптимальних результатів
навчання, виховання й розвитку конкретних учнів, класів. В школі на належному
рівні організована робота з молодими вчителями. Так, заступником директора з
навчально – виховної роботи Борсук К.І. протягом 2016-2017 н.р. було проведено ряд
заходів з молодими вчителями, а саме: анкетування,
діагностування, консультації з питань організації навчально – виховної роботи, складання
орієнтовного індивідуального плану молодого вчителя, розвитку пізнавальних
інтересів учнів у процесі навчання та індивідуальні методичні рекомендації. На достатньому рівні організована система наставництва.
Роботу вчителя – наставника розглядаємо як одне з найважливіших громадських
доручень. Вчителі – наставники Руленко Л. М., Динник
Л.Г. згідно з індивідуальним планом роботи з молодими вчителями складали
індивідуальний план роботи молодих вчителів з урахуванням їх потреб і
можливостей, розроблення конспектів уроків, ознайомлення з науково – методичною
літературою, надавали індивідуальні консультації. В
травні молодими вчителями, Кобишем Я.В., Євтушенко В.С., були проведена серія
показових уроків, де вони
продемонстрували свою педагогічну майстерність.
Одним з пріоритетних питань методичної роботи це
підвищення професійної майстерності вчителя через його самоосвіту,
самовдосконалення, задоволення індивідуальних потреб педагогічних працівників в
особистому та фаховому зростанні; активізації творчого потенціалу. Тому основне
завдання організованих заходів - допомогти педагогічним працівникам у
реалізації актуальних завдань розвитку, вдосконалення і підвищення професійної
майстерності та рівня психологічної підготовки; активізація творчого
потенціалу. Саме з цією метою в плані роботи з педкадрами та в плані роботи
методичної підструктури були передбачені, крім колективних, індивідуальні форми
роботи: робота над науково – методичною проблемою, самостійна робота над
методичною темою, самоосвіта, до курсова та після курсова підготовка,
консультування, опрацювання фахових журналів і методичної літератури та інше.
Кожен учитель на кінець навчального року виконав план самоосвіти.
Протягом 2016-2017 навчального року активно працювали ШМО. Діяльність методичних обєднань школи була спрямована на
вирішення таких завдань:
- забезпечити засвоєння й використання найбільш раціональних
методів і прийомів навчання та виховання школярів;
- підвищувати рівень загальнодидактичної і
методичної підготовки педагогів для організації та здійснення
навчально-виховного процесу; проводити обмін досвідом успішної
педагогічної діяльності;
- виявляти, пропагувати та здійснювати нові підходи
до організації навчання й виховання;
- забезпечувати постійне засвоєння педагогічної технології схемо-знакової моделі на практиці;
- ознайомлення і впровадження
в систему роботи опорних схем;
- створювати умови для самоосвіти вчителів і
здійснювати керівництво творчою діяльністю педагогів.
Діяльність ШМО було сплановано на основі річного плану роботи школи
та загальношкільної науково-методичної проблеми. Кожна з них проводила
засідання, робота яких будувалася за окремими планами. На запланованих
засіданнях методичних об'єднань обговорювалися як організаційні питання
(рекомендації МОНУ щодо викладання і вивчення навчальних предметів у 2016-2017н.р., підготовка і
проведення олімпіад, предметних тижнів, проведення контрольних замірів знань,
затвердження завдань для державної підсумкової атестації, підготовка до ЗНО
-2017), так і науково-методичні питання щодо впровадження в
освітній процес нових технологій, інтенсивних форм і методів навчання,
застосування міжпредметних зв’язків у процесі формування комунікативних
компетенцій учнів. Згідно плану методичних об'єднань були проведені
предметні тижні, під час яких учні розширювали свої знання з даного предмета,
мали можливість проявити свою творчість та обдарованість. Всі
засідання були висвітлені на блозі та сайті школи. Підсумки роботи за рік
керівники ШМО подали у формі презентацій.
Протягом навчального року, заступником директора з навчально –
виховної роботи Борсук К.І. з учителями школи проводилися методичні
наради, оперативки з метою ознайомлення з нормативними документами, державними
стандартами викладання окремих предметів, передовим педагогічним досвідом,
новинками методичної літератури, періодичних видань з предметів тощо.
Основними напрямками діяльності психологічної служби
школи протягом року були: контроль за адаптацією п’ятикласників до нових умов
навчання, перехід учнів з початкової школи до середньої. Це пов’язане із зміною
класного керівника, з появою нових вчителів, предметів, кабінетною системою навчання
та ще й збігається з віковими змінами - вступом дитини у підлітковий вік.
Учневі доводиться вирішувати ряд психологічних і організаційних проблем, а
саме:
-
як не загубитись в просторах школи?
-
як розподілити час на перерві?
-
що робити, коли ображають старшокласники?
-
як впоратись із зростанням кількості уроків, а отже, й домашніх завдань?
-
як налагодити взаємини з різними учителями, пристосуватися до їхніх вимог,
методів навчання, а можливо й темпераменту?
-
як стати значимою людиною для класного керівника?
Усе викликає напруження психіки дитини і може призвести до перевтоми,
високого рівня тривожності, труднощів у соціально - психологічній адаптації.
Протягом року шкільний психолог, соціальний педагог працювала за
корекційно-розвивальними програмами, які сприяли адаптації дітей першого та
п’ятого класів. За програмами, які сприяли підготовці до державної підсумкової
атестації та ЗНО. Проводила різноманітні тренінгові заняття спрямовані на
розвиток комунікативних вмінь, адекватної самооцінки, розвиток уваги, пам’яті,
сприймання, формування здорового способу життя, розвиток вміння долати
конфліктні ситуації, формування відповідальної поведінки та інші. Проводились
профілактичні бесіди, як планові так і за запитом.
Протягом року
функціонувала «Пошта довіри», яку діти дуже радо сприйняли і були активними
дописувачами. Постійно оновлювалася інформація в психолого-педагогічному
куточку «А чи знаєш ти?» та профорієнтаційному куточку.
В основу діяльності психологічної служби школи покладено
Положення про психологічну службу системи освіти України (наказ Міністерства
освіти України від 03.05.99 № 127 (у редакції наказу Міністерства освіти і
науки України від 02.07.2009р. № 616), Закон України «Про охорону дитинства» та
інші нормативно-правові документи, що визначають діяльність практичних
психологів та соціальних педагогів. В умовах сучасної освіти все більше актуальності набуває
психологічне супроводження навчально-виховного процесу.
Тісна співпраця психолога та педагогів є запорукою
ефективності та своєчасності виховних впливів.
Результативною
є методична робота з обдарованими школярами й підготовка їх до районних турів,
конкурсів, олімпіад. Слід відмітити окремих учнів, які досягли найкращих
результатів у ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін:
Огій Іван (10 кл.), Диплом ІІ ступеня з фізики;
Холявенко Аліна (9 кл.), Диплом ІІ ступеня з
географії,правознавства, англійської мови;
Холявенко Аліна (9 кл.), Диплом І ступеня з біології;
Петренко Андрій (11 кл.),Диплом ІІ ступеня з
фізики, біології;
Прядка Борис (10 кл.), Диплом ІІІ ступеня з
історії, правознавства;
Федусь Богдана (8 кл.), Диплом І ступеня з історії;
Мневець Віталій (10 кл.), Диплом ІІ ступеня.
Учні школи були не досить активними
учасниками районних конкурсів.
У ІІ етапі VІІ Міжнародного мовно – літературного конкурсу
учнівської молоді імені Тараса Шевченка І місце посіла учениця 5 класу Огій
Ірина (вчитель Зарва В.В.)
За результатами ІУ
Всеукраїнського конкурсу есе «Я - європеєць», переможцем стала учениця 9 класу Холявенко
А. (вчитель Зарва В.В.)
Холявенко А., учениця 9 класу
стала переможцем ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу «Парад квітів біля школи» (
вчитель Ворошилова В.А.)
Лут Володимир ( 8 клас),
Ігнатенко Олександр (7 клас), Огій Ірина (5 клас),здобули перемогу у
Всеукраїнській трудовій акції «Кролик» (вчитель Ворошилова В.А.)
Учні школи постійні учасники
Всеукраїнського фізичного конкурсу «Левеня» та Міжнародного математичного
конкурсу «Кенгуру».В цьому навчальному році 17 учнів стали учасниками названих
конкурсів. Більшість з них отримали відмінні результати.
Слід зазначити спортивні досягнення учнів школи за
даний період, а саме: команда школи посіла 2 місце у районних змаганнях з
міні-футболу серед шкіл І –ІІІ ступенів району, 3 місце в групі Б з настільного
тенісу, І місце з міні-футболу серед учнів шкіл району присвяченого Дню
Незалежності, 5 місце в загальному
заліку та 3 місце в спортивній естафеті в ІІІ етапі Всеукраїнсьького
спортивно-масового заходу «Олімпійське лелеченя» (керівники Кобиш Я.В., Грабина
А.Б., Пугач С.В.).
Вчителями
Нужненко Н.В. та Картавою О.І. разом з ученицею 9 класу Холявенко А. було зібрано матеріали по темі «Пісенна спадщина села
Липове в творчості народного аматорського жіночого ансамблю «Берегиня».
Холявенко Аліна, яка представляла дану роботу,стала переможцем І етапу
Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів членів МАН
Україи. Керівники манівської роботи Картава О.І., Нужненко Н.В. нагороджені
Дипломом І ступеня.
В районному конкурсі на кращий інтернет-ресурс учителя
загальноосвітнього закладу переможцями стали Співак А.В., Антоненко Л.М.,
Борсук К.І. та нагороджені грамотою районного віділу освіти.
Іржавська Я.А., Грабина А.Б., Борсук К.І. переможці
конкурсу на кращу методичну розробку з національно-патріотичного виховання в
номінації «Методична розробка виховного заходу», винесена подяка Динник Л.Г. за
змістовні матеріали на патріотичну тематику.
Педагоги школи залишаються інертними до публікацій
методичних розробок у фахових виданнях, проте у 2017 році в
журналі Видавничої групи «Основа» «Математика в школах України» №1-2»була
опублікована робота «Квадратні корені. Інтегрований урок з історією» вчителя
математики Динник Л.Г.
Пізнавальними та цікавими були засідання
краєзнавчо-експедиційного загону, керівник якого - вчителька історії та
правознавства Нужненко Н.В. У плані роботи розглядались питання з історії села
Липового, а саме «Участь жителів села в Другій світовій війні».
На базі нашої школи 3 лютого 2017 року відбувся районний семінар учителів зарубіжної літератури, основ здоров’я, вчителів
початкових класів.
Урок на тему «Спілкування з однолітками. Стосунки між
хлопцями і дівчатами. Дружба» провела вчитель Картава Оксана Іванівна.Урок
відзначався високим виховним аспектом, стилем взаємодії з учнями, педагогічною
культурою і тактом. Оксана Іванівна концетрувала увагу учнів на сприйнятті,
осмисленні та запам’ятовуванні навчальної інформації. Вміло було організовано контроль,
самоконтроль, взаємоконтроль.
Вчитель Соловей
Юлія Володимирівна провела показовий урок з теми «Трагедія Ромео і Джульєти
Вільяма Шекспіра. Історія створення. Конфлікт справжнього почуття і забобонів».Урок сучасний, результативний, відзначався чіткістю, конкретністю і коректністю формулювання мети
і завдань уроку, доцільністю застосування учителем прийомів мотивації та заохочення учнів до
активної розумової навчально-пізнавальної діяльності, самостійності та
творчості, організацією спільної діяльності вчителя та учнів на уроці, інноваційним характером
діяльності, вільним володінням фактичним навчальним матеріалом.
Робота вчителів була оцінена на високому рівні.
Школа сьогодні потребє
вчителя, який постійно прагне до творчого пошуку, має навики дослідної
експериментальної діяльності, вивчення, узагальнення, впровадженя
перспективного досвіду, вміє інтегрувати новий зміст освіти в методику навчання
і виховання. Творча група вчителів «Джерело», яку очолює вчитель історії
Нужненко Н.В., поставила перед собою мету формування готовності педагогів до
використання нових інформаційних технологій у навчально-виховному процесі;
сприяти усвідомленню методики використання ІКТ в навчанні; психологічне,
організаційне, наукове-методичне і матеріально-технічне забезпечення умов
вивчення; використання та вдосконалення технології опорних схем і
схемо-знакових моделей. Повчальним та цікавим у роботі творчої групи став
практикум «Показ елементів уроків членів
творчої групи з використанням опорних технологій навчання». Вчителі творчої групи
провели панораму
творчих знахідок. Обмін досвідом в контексті реалізації проблемного питання. Робота творчої
групи висвітлювалась на сайті та блозі школи.
Забезпечити розвиток творчої
особистості вчителя, сприяти розвитку сучасного стилю педагогічного мислення,
накопичення власного досвіду з проведення уроків через проблему школи,
оволодіння різними видами педагогічних технологій, здійснення презентацій
результатів роботи та поширення досвіду роботи серед вчителів школи - ці завдання ставили перед собою члени творчої
групи «Пошук», керівник Динник Л.Г. Особливо результативними були засідання з
представленням проекту «Формування самоосвітньої компетентності учнів засобами
сучасних освітніх технологій» та круглий стіл «Проблемно-методичне забезпечення
самоосвітньої діяльності учнів на всіх етапах уроку».
Взаємовідвідування вчителями
уроків та позакласних заходів спрямоване на обмін досвідом та його поширення. Було відвідано 75 уроків та виховних заходів.
Уроки відзначалися відмінною підготовкою учителя та учнів, інноваційним
характером діяльності вчителів. Широко практикуються огляди педагогічної
літератури, телепередач на педагогічну тематику.
У 2016/2017 навчальному році пройшли курсову
перепідготовку:
1.
Соловей
Ю.В. (вчитель зарубіжної літератури).
2.
Борсук
К.І. (вчитель історії).
3.
Стась
Т.Є. (вчитель початкових класів).
4.
Антоненко
Л.М.(вчитель початкових класів).
В цьому навчальному році 4 члени педколективу пройшли
атестацію:
-
Жолобко
В.М. учитель початкових класів (вища кваліфікаційна категорія, звання «Старший
учитель»);
-
Співак
А.В. учитель початкових класів (ІІ кваліфікаційна категорія);
-
Соловей
Ю.В. учитель зарубіжної літератури (ІІ
кваліфікаційна категорія);
-
Ворошилова
В.А. учитель біології (вища кваліфікаційна категорія, звання «Старший учитель»);
Оскільки перехід на нову якість освіти сьогодні тісно
пов’язаний з новими способами зберігання, у школі використовується комп’ютерна
техніка, “Інтернет” під час проведення уроків з різних предметів. У школі ведеться
цілеспрямована робота щодо створення умов для інтелектуального та духовного
розвитку обдарованих дітей. Задоволення їх потреб здійснюється шляхом залучення
до різних видів творчості. Робота гуртків, індивідуальні
заняття впливають на інтереси і здібності дитини, а також на формування
творчої особистості.
Однак у здійсненні
методичної роботи мали місце окремі недоліки:
- окремі учителі недостатньо працюють з
обдарованими учнями ;
- педагоги школи залишаються інертними до
публікацій методичних розробок у фахових виданнях;
- не всі керівники ШМО дотримуються графіку
проведення предметних тижнів;
- керівниками ШМО не налагоджено роботу з
випуску методичних рекомендацій.
На підставі зазначеного, керуючись завданнями, які
стоять перед педагогічним колективом на навчальний рік, з метою підвищення
ефективності методичної роботи, удосконалення змісту і форм методичної роботи
по підвищенню науково-теоретичного рівня і професійної майстерності
педагогічних кадрів
НАКАЗУЮ:
1. Визнати стан методичної роботи у 2016-2017 н. р.
задовільним.
2.Заступнику
директора з навчально-виховної роботи, Борсук К.І.
2.1.Продовжити
роботу над проблемою ««Підвищення ефективності і якості навчально-виховного
процесу шляхом впровадження опорних схем і схемо –знакових моделей».
2.2.Постійно дбати про
ефективність колективної та індивідуальної форми методичної роботи для
вдосконалення фахової підготовки і підвищення професійної компетентності
педагогічних працівників.
2.3.Продовжити роботу
педагогічного колективу щодо виявлення юних обдарувань.
2.4.Продовжити роботу з
накопичення та вивчення передового педагогічного досвіду.
2.5.В роботі методичних об'єднань
звернути увагу на підвищення професійної майстерності: технологія підготовки
уроку та його самоаналіз, самоконтроль своєї діяльності.
3.Керівникам Ш МО:
3.1.Ретельно спланувати
роботу на 2017-2018 навчальний рік, враховуючи нові зміни в сфері
освіти.
3.2.Взяти на персональний
контроль проведення педагогічних тижнів,олімпіад, конкурсів.
3.3. Проаналізувати та
прийняти до уваги результати районних олімпіад з базових дисциплін.
4.
Оголосити подяку вчителям: Нужненко Н.В., Ворошиловій В.А.Руленко Л.В., Борсук
К.І., Євтушенко В.С. за сумлінну роботу з підготовки учнів до ІІ етапу
предметних олімпіад з базових дисциплін у 2016-2017 н.р. та здобутих ними
призових місць.
5.Оголосити подяку
вчителям Зарві В.В.,Нужненко Н.В., Картавій О.І,
Ворошиловій В.А.за роботу з обдарованими учнями, участь та зайнятті призових місць у
районних та обласних конкурсах.
6.Учителям, які мають вищу
категорію, звання,публікувати матеріали методичних розробок у фахових виданнях.
7. Контроль за виконанням
даного наказу покласти на заступника директора з навчально – виховної роботи Борсук К.І.
Директор школи О.І. Картава
З
наказом ознайомились:
Немає коментарів:
Дописати коментар