понеділок, 13 лютого 2023 р.

Тематичне оцінювання з теми „Русь-Україна у другій половині ХІ – першій половині ХІІІ ст.ˮ

 


Тема. Тематичне оцінювання за темою „Русь-Україна у другій половині ХІ – першій половині ХІІІ ст.ˮ

Мета. Оцінити рівень навчальних досягнень учнів під час вивчення теми „Русь-Україна у другій половині ХІ – першій половині ХІІІ ст.ˮ за допомогою тестів та розгорнутих питань;

-    перевірити вміння застосовувати здобуті знання; систематизувати, узагальнити та закріпити знання учнів із теми; 

виділити й актуалізувати в пам᾽яті учнів найважливіші явища та процеси; закріпити вміння систематизувати матеріал;

-         виховувати в учнів інтерес до  історії.

Тип уроку: контролю та перевірки знань.

Варіант-1

Початковий рівень

1. Уперше половці напали на Русь:

А) 1036 р.;                                                       Б) 1051 р.;

В) 1061 р.;                                                       Г) 1068 р.

2. Князівський з’їзд у Любечі відбувся у:

А) 1061 р.;                                                       Б) 1068 р.;

В) 1097 р.;                                                       Г) 1100 р.

3. Автором твору «Повчання дітям» був:

А) невідомий чернець;                                  Б) митрополит Іларіон;

В) Володимир Мономах;                              Г) Даниїл Заточник.

4. Наступником Володимира Мономаха став:

А) Святополк;                                                 Б) Мстислав;

В) Володимирко;                                            Г) Ярослав Осмомисл.

5. Слово „Українаˮ вперше згадується в літописі:

А) 1068 р.;                                                        Б) 1103 р.;

В) 1169 р.;                                                        Г) 1187 р.

6.Укажіть ім'я видатного художника ХІ – початку ХІІ ст..

А) Агапіт;                                                         Б) Нестор;

В) Алімпій;                                                       Г) Іларіон.

Середній рівень

7. Розташуйте події в хронологічній послідовності.

А) Князювання Володимира Мономаха.

Б) Зруйнування Києва Андрієм Боголюбським.

В) Князювання в Києві Всеволода Ярославича.

Г) Створення нового зведення законів «Правда Ярославичів».

8. Заповніть пропуски в тексті.

Найдавнішим літературним твором, який дійшов до нас, є__________________.

Він написаний ченцем Києво-Печерського монастиря__________________ у _______р.

Достатній рівень

9. Схарактеризуйте розвиток освіти та літератури Русі-України в період роздробленості.

Високий рівень

10. Прочитайте уривок і дайте відповіді на запитання.

 Преставився великий князь руський Ярослав. А коли ще він був живий, наставив він синів своїх, сказавши їм: «Осе я одходжу зі світу сього. А ви, сини мої, майте межи собою любов, бо ви єсте брати від одного отця і одної матері. І якщо будете ви в любові межи собою, то й Бог буде в вас, і покорить він вам противників під вас, і будете ви мирно жити. Якщо ж будете ви в ненависті жити, у роздорах сварячись, то  й самі погибнете, і землю отців своїх і дідів погубите, що її надбали вони трудом великим. Тож: слухайтесь брат брата, пробувайте мирно. Тепер же поручаю я, – замість себе, – стіл свій, Київ, найстаршому синові своєму, брату вашому Ізяславу. Слухайтесь його, як ото слухались ви мене, нехай він вам буде замість мене. А Святославу даю я Чернігів, а Всеволоду – Переяславль, а Ігорю – Володимир, а В'ячеславу – Смоленськ.»

1.Про які події йде мова в уривку? 2) Які причини призвели до появи такого розпорядження Ярослава? 3) Які наслідки мало застосування запропонованого Ярославом принципу?  

11. Хто він?                         

                  
                                                                          Що ви знаєте про нього ?

Варіант-2

Початковий рівень

1. У середині ХІ ст. Русь потерпала від руйнівних нападів:

А) готів;                                             Б) гунів;

В) печенігів;                                      Г) половців.

2. Князівський з’їзд, метою якого було припинити усобиці, відбувся в 1097 р.у:

А) Любечі;                                         Б) Києві;

В) Чернігові;                                      Г) Турові.

3. Припинив усобиці й тимчасово відновив єдиновладдя київського князя:

А) Святослав;                                    Б) Всеволод Ольгович;

В) Володимир Мономах;                  Г) Ізяслав Мстиславич.

4. Про похід новгород-сіверського князя проти половців розповідає:

А) «Повість минулих літ»;

Б) Київський літопис;

В) «Повчання дітям» Володимира Мономаха;

Г) «Слово о полку Ігоревім».

5. Князювання Мстислава Володимировича охоплює період:

А) 1113-1132 рр.;                                  Б) 1113-1125 рр.;

В) 1113-1132 рр.;                                   Г) 1125-1132 рр.

6. Укажіть ім'я видатного лікаря, ченця Києво-Печерського монастиря:

А) Агапіт;                                                         Б) Нестор;

В) Алімпій;                                                       Г) Іларіон.

Середній рівень

7. Розташуйте події в хронологічній послідовності.

А) Князівський з’їзд у Любечі.

Б) Похід князя Ігоря проти половців.

В) Нарада Ярославичів у Вишгороді.

Г) Початок правління Ярослава Осмомисла в Галицькому князівстві.

8. Заповніть пропуски в тексті.

1072 року в ________ на нараді________,__________і ________внесено зміни й доповнення до кодексу законів «Руська правда» і створене нове зведення законів_________________________.

Достатній рівень

9. Що вам відомо про твір «Слово о полку Ігоревім»? Як у ньому відбилася ідея єдності Русі?

Високий рівень

10. Прочитайте уривок і дайте відповіді на запитання.

Прибули Святополк [Ізяславич], і Володимир [Всеволодович], і Давид Ігорович, і Василько Ростиславич, і Давид Святославич, і брат його Олег і зібралися [в городі] Любечі, щоб уладнати мир. І говорили вони один одному, кажучи: «Пощо ми губимо Руськую землю, самі проти себе зваду маючи? А половці землю нашу розносять і раді є, що межи нами війна донині. Відтепер з'єднаємося в одне серце й обережімо Руську землю. Кожен хай держить отчину свою…». І на цім вони цілували хреста: «А якщо відтепер хто на кого встане, то проти  того будем ми всі і чесний хрест».

1)Про які події йде мова в уривку? 2) Які наслідки мали прийняті князями рішення? 3) Чому, на вашу думку, не було втілено в життя прийняті рішення?

 

11. Хто він?         

                                             
                                      Що ви знаєте про нього ?

Немає коментарів:

Дописати коментар