Тести
для поточного та тематичного контролю знань
по історії України 10 клас
ВСТУП
Початковий рівень
1. На який період припадають події Української революції?
А) 1905-1907 рр. В) 1900-1908 рр.
Б) 1917-1921 рр. Г) 1907-1917 рр.
2. Революція в Австрійській імперії охоплює період:
А) 1900-1905 рр. В) 1905-1907 рр.
Б) 1848-1849 рр. Г) 1908-1914 рр.
3. Революція в Російській імперії охоплює період:
А) 1900-1905 рр. В) 1908-1914 рр.
Б) 1905-1907 рр. Г) 1848-1849 рр.
4. Доба Української революції розпочалася:
А) 1905 р. В) 1917 р.
Б) 1907 р. Г) 1918 р.
5. Кризові явища на Україні охопили період:
А) 1900-1903 рр. В) 1900-1905 рр.
Б) 1905-1907 рр. Г) 1900-1907 рр.
6. Який термін відповідає визначенню: “Історичний процес зростання і підвищення економічної ролі міст, що охоплює різні сторони життя міського населення і суспільства в цілому, - це…”?
А) Індустріалізація В) Урбанізація
Б) Модернізація Г) Націоналізація
Середній рівень
7. Дайте визначення термінам:
Індустріальне суспільство - _______________________________________
Революція - _____________________________________________________
8. Дайте визначення термінам:
Громадянське суспільство - _______________________________________
Модернізаційні процеси - _________________________________________
Достатній рівень
9. Встановіть відповідність між поняттями та їх визначеннями:
А) Світова війна
|
1. Сукупність політичних,соціально-економічних,виробничо-технологічних, культурних та інших змін у суспільстві, спрямованих на його всебічне оновлення
| |
Б) Індустріалізація
|
2. Процес створення великого машинного виробництва в усіх основних галузях господарства країни, передусім у промисловості
| |
В) Модернізація
|
3. Складне явище в житті будь-якого суспільства,яке характеризується тимчасовим призупиненням чи цілковитим припиненням функціонування окремих елементів або його політичної системи
| |
Г) Економічна криза
|
4. Періодично повторюване відносне перевиробництво товарів які не знаходять збут внаслідок обмеженого платоспроможного попиту населення
| |
5.Глобальний збройний конфлікт між провідними державами світу, який мілітаризує їхню економіку, змушує взаємно винищувати величезні людські та матеріальні ресурси
|
10. Установіть хронологічну послідовність історичних подій:
А) Українська революція В) Економічна криза
Б) Перша світова війна Г) Російська революція
Високий рівень
11. Спираючись на знання із всесвітньої історії, порівняйте основні етапи розвитку українських земель, що входили до складу Російської та Австро-Угорської імперій на початку ХХ ст.,та провідних європейських країн в аналогічній період. У чому, на ваш погляд була спільність і відмінність процесу?_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
12. Запропонуйте та обґрунтуйте свій варіант структурування історичного матеріалу періоду новітньої історії України(1900-1921рр.) ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ТЕМА 1. УКРАЇНА НА ПОЧАТКУ ХХ СТ.
Тема 1. Урок 1. Україна у складі Російської та Австро-Угорської імперій. Місце української економіки в господарському житті двох імперій.
Початковий рівень
1. До складу яких двох держав входили українські етнічні землі на початку ХХ ст.:
А) Росія та Австро-Угорщина В) Польща та Австро-Угорщина
Б) Росія та Австрія Г) Австрія та Польща
2. Коли був проведений перепис населення в Російській імперії:
А) 1890 р. В) 1900 р.
Б) 1897 р. Г)1899 р.
3. Який термін відповідає визначенню: «…- заселення переселенцями (колоністами) незайманих територій (земель) поза межами регіону їхнього існування»?
А) Інтеграція В) Імміграція
Б) Колонізація Г) Еміграція
4. На швидкий зріст міст і міського населення впливали процеси:
А) Асиміляції В) Колонізації
Б) Урбанізації Г) Русифікації
5. Розвиток товарно-грошових відносин і ринку сприяв:
А) Формуванню буржуазії та пролетаріату;
Б) Посиленню самодержавства;
В) Погіршенню становища селян;
Г) Послабленню процесу урбанізації.
6. Провідною верствою в західноукраїнському регіоні були:
А) Представники польської шляхти і угорських панів;
Б) Представники російських панів;
В) Обидва твердження вірні;
Г) Серед наведених немає правильних тверджень.
Середній рівень
7. Дайте визначення термінам:
Асиміляція - __________________________________________________
Інтеграція - ___________________________________________________
8. Дайте визначення термінам:
Русифікація - _________________________________________________
Поліетнічність - _______________________________________________
Достатній рівень
9. Встановіть відповідність між окремими українськими етнічними землями, що входили до складу Російської та Австро-Угорських імперій і національними адміністраціями:
А) Правобережна Україна
|
1. Австрійська імперія
| |
Б) Східна Галичина
|
2. Українська імперія
| |
В) Буковина
|
3. Польська імперія
| |
Г) Закарпаття
|
4. Угорська імперія
| |
5. Російська імперія
|
А) Правобережна Україна
Б) Східна Галичина
В) Буковина
Г) Закарпаття
10. Встановіть послідовність зменшення кількісного складу українського населення, яке проживало в окремих регіонах Російської імперії:
А) Правобережна Україна
Б) Далекий Схід, Сибір
В) Лівобережна Україна
Г) Південь
Високий рівень
11. Спрогнозуйте майбутнє життя переселенців на новому місці ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
12. Порівняйте адміністративну систему Російської та Австро-Угорської імперій. В чому, на ваш погляд, були її недоліки та переваги. Відповідь обґрунтуйте._________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Тема 1. Урок 2. Становище населення
Початковий рівень
1. Позначте дату економічної кризи в Україні:
А) 1900-1903 рр. В) 1906-1911 рр.
Б) 1904-1908 рр. Г) 1909-1913 рр.
2. Вкажіть галузь промисловості, яка була найбільш розвиненою на західноукраїнських землях:
А) Цукрова В) Вугільна
Б) Нафтодобувна Г) Деревообробна
3. Скільки промислових районів загальноросійського значення було утворено на Україні на початку ХХ ст.:
А) два В) Чотири
Б) Три Г) Шість
4. Позначте дату промислового піднесення в Україні:
А) 1900-1903 рр. В) 1906-1911 рр.
Б) 1904-1908 рр. Г) 1909-1913 рр.
5. Який термін відповідає визначенню «… - оновлення політичних, соціально-економічних, виробничо-технологічних, культурних та інших змін у суспільстві ”
А) Державне регулювання В) Модернізація
Б) Інвестиція Г)Монополія
6. Позначте варіанти, у яких названо особливості промислового розвитку Наддніпрянської України:
1) Концентрація промислового виробництва;
2) Утворення монополій;
3) Згортання розвитку ринкових відносин;
4) Зменшення впливу іноземного капіталу;
5) Зростання впливу іноземного капіталу;
6) Нерівномірність розвитку окремих регіонів України;
7) Спеціалізація промислових районів;
8) Україна стала одним з головних промислових регіонів.
Середній рівень
7. Дайте визначення термінам:
Економічна криза - ____________________________________________
Індустріалізація - ______________________________________________
8. Дайте визначення термінам:
Синдикат - ___________________________________________________
Концерн - ____________________________________________________
Достатній рівень
9. Встановіть відповідність між поняттями та їх визначеннями:
А) Трест
|
1) Об’єднання однорідних підприємств, яке характеризується повною втратою його учасниками виробничої, комерційної і юридичної самостійності та підпорядкування єдиному управлінню
| |
Б) Синдикат
|
2) Об’єднання підприємств, що виробляють однорідну продукцію і створені з метою спільної комерційної діяльності та отримання більш високих продуктів при збереженні виробничої та юридичної самостійності кожним підприємством
| |
В) Підприємство
|
3) Об’єднання промислових фінансових та торговельних підприємств,які мають обмежену самостійність і підпорядковуються єдиному керівництву
| |
Г) Артіль
|
4) Об’єднання групи осіб з метою організації спільної роботи на колективних засадах
| |
5) Самостійна юридична особа,яка забезпечує виробництво товарів і послуг для задоволення потреб суспільства з метою отримання прибутку.
|
10. Встановіть послідовність утворення монополістичних об’єднань:
А) ”Цукор”
Б) “Продвагон”
В) “Продамет”
Г) “Продвугілля”
Високий рівень
11. Поясніть, чому російська влада, на відміну від австро-угорської, чинила супротив поширенню кооперації серед українського населення._______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
12.Сформулюйте власне судження щодо причин розвитку індустріалізації переважно в східних та південноукраїнських землях на поч. ХХ ст.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Тема 1. Урок 3. Проблеми становлення та консолідації української нації.
Початковий рівень
1. Позначте варіант, у якому названо характер українського національного руху на початку ХХ ст.:
А) Політичний В) Релігійно-просвітницький
Б) Культурно-просвітницький Г) Революційний
2. Позначте рік утворення Товариства українських поступовців (ТУП):
А) 1905 р. В) 1909 р.
Б) 1908 р. Г) 1910 р.
3. Позначте прізвище голови ТУП:
А) В.Винниченко В) М.Грушевський
Б) С.Єфремов Г) С.Петлюра
4. Викресліть зайве:
А) РУП В) УРП Д) УСДРП
Б) УДП Г) РСДРП
5. Вкажіть ім’я політичного діяча, який виступав за відродження української національної еліти:
А) В.Винниченко В) В.Липинський
Б) М.Міхновський Г) С.Єфремов
6. Упізнайте історичну особу за описом: «Політичний діяч, публіцист, літературний критик. Один із засновників (разом з Є.Чикаленком та Б.Грінченком) УРП. Відстоював ідею політичної автономії»:
А) С.Єфремов В) В.Винниченко
Б) М.Міхновський Г) С.Петлюра
Середній рівень
7. Дайте визначення термінам:
Дискримінація - _________________________________________________
Радикалізм - ____________________________________________________
8. Дайте визначення термінам:
Патріотизм - ____________________________________________________
Партія - ________________________________________________________
Достатній рівень
9. Встановіть відповідність між прізвищами історичних діячів та партіями, до яких вони належали:
А) М.Грушевський
|
1) УДП
| |
Б) Ю.Бачинський
|
2) ТУП
| |
В) І.Франко
|
3) РУРП
| |
Г) М.Міхновський
|
4) НДП
| |
5) НУП
|
10. Яким методам боротьби за незалежність України віддавав перевагу М.Міхновський? Чому? _______________________________________________
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Високий рівень
11. Чому, на ваш погляд, Ю.Бачинський назвав свою брошуру “Ukraina irredenta” латинською, а не українською мовою?
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
12. Як ви вважаєте, у чому полягає значення брошури М.Міхновського “Самостійна Україна”?
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Тема 1. Урок 4. Події російської революції 1905-1907 рр. в Україні
Початковий рівень
1. Позначте дату повстання на кораблі, який зображено на ілюстрації:
А) квітень 1905 р. В) серпень 1905 р.
Б) червень 1905 р. Г) вересень 1905 р.
2. Коли цар Микола ІІ, у відповідь на революційні події в Росії, оприлюднив свій маніфест?
А) 17 жовтня 1906 р. В) 17 лютого 1905 р.
Б) 17 жовтня 1905 р. Г) 17 лютого 1906 р.
3. Хто очолив збройний виступ солдат у Києві 1905 року:
А) Г.Вакуленчук В) А.Матюшенко
Б) Б.Жаданівський Г) П.Шмідт
4. Який термін відповідає визначенню: “Колективне прохання, яке подається у письмовому вигляді у вищі органи державної влади – це …”?
А) Маніфест В) Петиція
Б) Декрет Г) Указ
5. Упізнайте історичну постать за описом “Очолив повстання саперів, яке почалося в Києві в листопаді в 1905 р. Після придушення повстання важко поранений був заарештований і засуджений до смертної кари, яку замінили довічною каторгою. Загинув у травні 1918 р.”
А) А.Матюшенко В) П.Шмідт
Б) Б.Жаданівський Г) Г.Вакуленчук
6. “Сорочинська трагедія” відбулася в:
А) 1905 р. В) 1907 р.
Б) 1906 р. Г) 1908 р.
Середній рівень
7. Дайте визначення термінам:
Маніфест - _____________________________________________________
Страйк - _______________________________________________________
8. Дайте визначення термінам:
Указ - __________________________________________________________
Парламентаризм - _______________________________________________
Достатній рівень
9. Встановіть відповідність між іменами та подіями, з якими вони пов’язані:
А) Г.Вакуленчук
|
1) Повстання селян на Сумщині
| |
Б) Б.Жаданівський
|
2) Повстання моряків у Севастополі
| |
В) П.Шмідт
|
3) Повстання селян у Сорочинцях
| |
Г) Г.Безвіконний
|
4) Повстання солдат у Києві
| |
5) Повстання на панцернику “Потьомкін Тавричеський”
|
10. Встановіть послідовність історичних подій:
А) Повстання моряків на панцернику “Князь Потьомкін–Тавричеський”
Б) Збройний виступ моряків та робітників у Севастополі
В) Повстання моряків під керівництвом П.Шмідта
Г) Виступ солдат під керівництвом Б.Жаданівського
Високий рівень
11. Поясніть, чому революція 1905-1907 рр. зазнала поразки?_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
12. Опираючись на статистичні дані, проаналізуйте стан видавничої справи в Російській імперії після революції 1905-1907 рр.
«Видавнича справа в Російській імперії (1911р.)»
Місце
|
Мова видань
|
Кількість назв виданих книжок
|
1
|
Російська
|
25 526
|
2
|
Польська
|
1664
|
3
|
Єврейська
|
965
|
4
|
Німецька
|
920
|
5
|
Латинська
|
608
|
6
|
Вірменська
|
266
|
7
|
Українська
|
242
|
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Тема 1. Урок 5. Хід земельної реформи П.Столипіна та її вплив на українські землі
Варіант № 1
Початковий рівень
1. Коли цар Микола ІІ видав указ про реформування земельних відносин:
А) 1906 р. В) 1909 р.
Б) 1908 р. Г) 1910 р.
2. Позначте один із наслідків аграрної реформи П.Столипіна:
А) Зруйнування сільської общини
Б) Збереження поміщицького землеволодіння
В) Імпорт зерна в Україну
Г) Зруйнування поміщицького землеволодіння
3. Який термін відповідає визначенню: «Селянські господарства, які утворилися в межах села, -….»?
А) Хутори В) Відруби
Б) Колгоспи Г) Ферми
4. На який період була розрахована реформа П.Столипіна:
А) 10 р. В) 21 р.
Б) 20 р. Г) 25 р.
5. Упізнайте історичну постать за описом: “…. російський державний діяч. Походив із старовинного дворянського роду. Служив у Міністерстві внутрішніх справ, займав посаду губернатора. Відзначився крайніми шовіністичними поглядами, був активним захисником самодержавства.”
А) П.А.Столипін В) С.Єфремов
Б) М.Грушевський Г) Є.Чикаленко
6. В якому році почався селянський бунт на Чернігівщині:
А) 1908 р. В) 1910 р.
Б) 1909 р. Г) 1911 р.
Середній рівень
7. Дайте визначення термінам:
Шовінізм - _____________________________________________________
Самодержавство - _______________________________________________
8. Дайте визначення термінам:
Хутори - _______________________________________________________
Аграрна реформа - _______________________________________________
Достатній рівень
9. Встановіть послідовність подій, які мали місце в 1901-1910 рр.:
А) Прийняття закону про реформування аграрних відносин
Б) Призначення П.Столипіна міністром внутрішніх справ та головою Ради міністрів Росії
В) Убивство П.Столипіна
Г) Згортання аграрної реформи в імперії
10. Вставте пропущені в тексті слова і статистичні дані:
Під час здійснення Столипінської аграрної реформи найбільшу кількість переселенців у Російській імперії дали………………….. і ………………….. губернії. З України виїхало на нові землі Сибіру і Далекого Сходу понад …….. чол., проте близько …..% повернулися назад. ]
Високий рівень
11. Чи можна вважати, що реформа П.Столипіна задумувалася як альтернатива революції? Відповідь обґрунтуйте.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
12. Серед істориків існують різні, в тому числі й діаметрально протилежні, думки щодо реформи П.Столипіна. Прочитайте уривки з джерел та висловіть власну обґрунтовану точку зору.
1) “З метою попередження нового підйому революційної хвилі уряд почав створювати собі опору на селі в особі куркульства”
2) “Реформа сприяла розвитку ринкових відносин на селі, ширшому застосуванню машин і добрив, що зумовлювало зростання товарності сільського господарства”
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Тема 1. Урок 5. Хід земельної реформи П.Столипіна та її вплив на українські землі
Варіант № 2
Початковий рівень
1. Позначте галузь промисловості на західноукраїнських землях, яка давала найбільші прибутки:
А) Деревообробна В) Цукрова
Б) Нафтова Г) Взуттєва
2. Коли уряд офіційно дозволив діяльність профспілкових організацій:
А) 1907 р. В) 1905 р.
Б) 1909 р. Г) 1910 р.
3. В якому році уряд прийняв так звану “малу воєнну програмy”, яка передбачала інтенсивний розвиток суднобудування:
А) 1909 р. В) 1911 р.
Б) 1910 р. Г) 1912 р.
4. В якому місті України було збудовано найбільший суднобудівний завод в 1911 р.,:
А) Київ В) Миколаїв
Б) Одеса Г) Херсон
5. Вкажіть, яке з наведених тверджень характеризує становище селян на Західній Україні на початку ХХ ст.:
1) Малоземелля, зростаючі податки мали наслідком зубожіння селян;
2) Незважаючи на кризові явища в сільському господарстві краю,частина селянства зуміла успішно пристосуватися до ринкової економіки.
А) Обидва твердження
Б) Перше твердження
В) Друге твердження
Г) Жодне твердження не характеризує
6. Який термін відповідає визначенню: “ Добровільне об’єднання осіб для участі у виробничій або споживчій діяльності на основі пайової (спільної) власності - це ….”?
А) Підприємство В) Монополія
Б) Кооператив Г) Концесія
Середній рівень
7. Дайте визначення термінам:
Монополія - ____________________________________________________
Підприємство - __________________________________________________
8. Дайте визначення термінам:
Синдикат - _____________________________________________________
Гутництво - _____________________________________________________
Достатній рівень
А) Створення Земельного іпотечного банку в Галичині
Б) Прийняття урядом “малої воєнної програми”
В) Утворення Синдикату “Урожай”
Г) Початок легальної діяльності профспілок
10. Встановіть відповідність між питомою вагою українських галузей виробництва у загальноросійських обсягах у 1910-1913 рр.?
А) Коксове виробництво
|
1) 40 %
| |
Б) Виробництво сталі
|
2) 80 %
| |
В) Виробництво цукру
|
3) 75 %
| |
Г) Виробництво зерна на експорт
|
4) 60 %
| |
5) 100 %
|
Високий рівень
11. Поміркуйте, чому 80% українців проживало саме в сільській місцевості?
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
12. Спростуйте або підтвердіть думку, що Україна на поч. ХХ ст., стала одним з найбільш розвинених регіонів Російської імперії.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Тема 1. Урок 6. Розвиток культури України на початку ХХ ст. Освіта. Наука. Література.
Варіант № 1
Початковий рівень
1. З якого року середнім навчальним закладам Західної України дозволялося викладати предмети на українській мові:
А) 1870 р. В) 1886 р.
Б) 1874 р. Г) 1900 р.
2. Українським П´ємонтом “маленьким краєм із великою місією стати географічною базою і плацдармом визвольної боротьби всього українського народу” на поч. ХХ ст., називали:
А) Галичину В) Наддніпрянщину
Б) Буковину Г) Закарпаття
3. Вкажіть назву спортивно-фізкультурної організації, яка утворилася у Львові наприкінці 90-х рр. ХІХ ст.:
А) “Молода Україна” В) “Січ”
Б) “Сокіл” Г) “Пласт”
4. Якого року під егідою ЮНЕСКО відзначалося 150-річчя з дня народження І.Франка?
А) 2006 р. В) 1994 р.
Б) 1996 р. Г) 2004 р.
5. Який термін відповідає визначенню: “Наука про сорти плодових і ягідних рослин – це…”?
А) Помологія В) Городництво
Б) Рослинництво Г) Садівництво
6. Назвіть прізвище вченого, який створив перший у світі багатомоторний літак “Iлля Муромець”?
А) С.Уточкін В) І.Сікорський
Б) Ф.Андерс Г) П.Нестеров
Середній рівень
7. Дайте визначення термінам:
Гімназія - ______________________________________________________
Парафіяльне училище - ___________________________________________
8. Дайте визначення термінам:
Городництво - __________________________________________________
Помологія - _____________________________________________________
Достатній рівень
9. Встановіть послідовність написання художніх творів видатними українськими письменниками:
А) “Земля”
Б) “З журбою радість обнялася”
В) “Хіба ревуть воли, як ясла повні”
Г) “Мойсей”
10. Позначте прізвище письменника, педагога, літературознавця, лексикографа, етнографа, зображеного на ілюстрації. Із 1902 р., він жив і працював у Києві. Редактор щоденної української газети “Громадська думкa”. У 1906-1909 р. - голова товариства “Просвіта”, упорядкував і видав словник української мови.
А) В.Bовк В) Д.Яворницький
Б) Б.Грінченко Г) Д.Багалій
Високий рівень
11. З якою метою російський уряд чинив перепони розвитку освіти і культури в Україні? Відповідь обґрунтуйте. ______________________________
___________________________________________________________________________________________________________________________________
12. Прочитайте уривки з документа. Яким було становище української школи? Як про це писали сучасники? Який вони бачили вихід із ситуації, що склалася?
При теперішній науці, коли в Україні вчать по школах руською мовою, темнота розвелася по Україні страшенна. Між українським народом грамотних удвоє менше, ніж між народом великоруським; у деяких губерніях українських між українцями ледве знайдеться один грамотний на десять душ; а як по котрих губерніях один грамотний на п'ять неграмотних, то се вже дуже багато. Так підупав український народ, такий здатний, спосібний з природи своєї, що колись далеко вище своєю освітою стояв від народу великоруського (московського) та дивував сторонніх людей своєю освітою й охотою до книжки та науки». (Михайло Грушевський, 1908 р.)
«Школа з нерідною мовою, з чужими по духу вчителями тільки по великій незрозумілості може зватися народною. Сумною і самотньою будівлею стоїть вона у нас серед рідних сіл; круг неї шумить своє життя, народна пісня, мова, народний юмор б'ється у вікна, в двері, в щілини до неї, але в школу не хочуть пустити їх: Немає місця в їй живій мові. А там, де немає живої мови в школі, там немає живої душі, щирості, там немає засобів виховувати і ґрунтувати духовні дитячі здібності... Тільки після того, коли б залунала по наших школах рідна мова, і буйно зашуміло в їй нове життя, всім би стало видно, через що наш народ «двічі неграмотний». (Зі статті С.Васильченка «Живая речь», 1911 р.) …
Тема 1. Урок 6. Зміни у побуті та звичаях українців. Духовні цінності українців. Церковне життя.
Варіант № 2
Початковий рівень
1. Хто був засновником першого в Україні стаціонарного українського театру в Києві:
А) М.Садовський В) М.Вороний
Б) М.Лисенко Г) М.Кропивницький
2. Назвіть видатного архітектора України, який був автором таких шедеврів, як костьол Св. Миколая, Кераїмська кенаса, “Будинок з химерамu”:
А) В.Городецький В) А.Бекетов
В) В.Кричевський Г) А.Бернардацці
3. Коли в Росії було продемонстровано перший апарат для передачі ілюзії руху – сінематограф?
А) 1894 р. В) 1909 р.
Б) 1895 р. Г) 1910 р.
4. Із яким видом мистецтва пов’язані імена братів Тобілевичів:
А) Живопис В) Театр
Б) Музика Г) Архітектура
5. Позначте прізвище композитора, автора музичних творів “Наталка Полтавка”, “Тарас Бульбa”:
А) М.Лисенко В) О.Ніжанківський
Б) К.Стеценко Г) Д.Січинський
6. Який термін відповідає визначенню: “Викривлене сприйняття оточуючого світу, те, що здається, - це…”?
А) Ілюзія В) Логіка
Б) Реальність Г) Хаос
Середній рівень
7. Дайте визначення термінам:
Бароко - ________________________________________________________
Модернізм - ____________________________________________________
8. Дайте визначення термінам:
Опера-мініатюра - _______________________________________________
Фольклор -______________________________________________________
Достатній рівень
9. Встановіть послідовність створення художніх творів українськими митцями:
А) “Гімн Мойсей”
Б) “Бессарабський ринок”
В) Театр М.Садовського
Г) Вітчизняний апарат для зйомок “живої” фотографії
10. Встановіть відповідність між прізвищами діячів культури та галуззю їхньої діяльності:
А) В.Городецький
|
1) Музика
| |
Б) М.Лисенко
|
2) Кіно
| |
В) М.Пимоненко
|
3) Література
| |
Г) Й.Тимченко
|
4) Архітектура
| |
5) Живопис
|
Високий рівень
11. Який шедевр української оперної класики так і не було поставлено за життя її творця М.Лисенка? Як ви гадаєте, чому?
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
12. Які твори, виконувані театром М.Садовського, і сьогодні ставляться на сценах провідних театрів України?
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Підсумковий урок по темі 1: “Україна на початку ХХ століття”
Початковий рівень
1. Позначте дату промислового піднесення в Україні:
А) 1900-1903 рр. В) 1906-1911 рр.
Б) 1904-1908 рр. Г) 1909-1913 рр.
2. Позначте варіант, у якому названо характер українського національного руху на початку ХХ ст.:
А) Політичний В) Релігійно-просвітницький
Б) Культурно-просвітницький Г) Революційний
3. Позначте варіант, у якому названо подію революції 1905-1907 рр., описану М.Коцюбинським у повісті “Fata morqana”:
А) Виступ саперів на чолі з Б. Жаданівським у Києві;
Б) Сорочинська трагедія;
В) Вихвостовська трагедія;
Г) грудневе збройне повстання 1905 р. у Катеринославі.
4. Позначте варіант, у якому не названо завдання революції 1905-1907 рр.:
А) Повалення самодержавства, встановлення демократичної республіки, ліквідація національного гніту;
Б) Здобуття Україною самостійності у внутрішньому і зовнішньому політичному житті;
В) Ліквідація поміщицького землеволодіння, перерозподіл земель;
Г) Встановлення 8-годинного робочого дня, поліпшення умов праці життя робітників.
5. Позначте прізвище діяча – відомого філолога:
А) А.Кримський В) Л.Лутугін
Б) Д.Заболотний Г) В.Вернадський
6. Позначте прізвище українського вченого-історика, який працював на початку ХХ ст.:
А) Л.Мацієвич В) О.Єфименко
Б) П.Нестеров Г) С.Реформаторський
Середній рівень
7. Дайте визначення термінам:
Етнічні землі - __________________________________________________
Аграрне суспільство - ____________________________________________
8. Дайте визначення термінам:
Революція - ____________________________________________________
Самодержавна монархія - _________________________________________
Достатній рівень
9. Встановіть відповідність між прізвищами діячів культури та галуззю їхньої діяльності:
А) П.Нестеров 1) Археологія
Б) І.Сікорський 2) Авіація
В) В.Хвойка 3) Мовознавство
Г) Б.Грінченко 4) Конструктор гелікоптерів
5) Медицина
10. Встановіть хронологічну послідовність історичних подій:
А) Заснування першого в Україні стаціонарного театру в Києві
Б) Відкриття в Одесі першого аероклубу
В) Перше видання М.Грушевського “Ілюстрованої історії України”
Г) Розпочав роботу театр мініатюр в Києві
Високий рівень
11. Поясніть, чому саме на поч. ХХ ст., почали виникати спортивні товариства та союзи з різних видів спорту?
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
12. Чи вважаєте ви, що українська мова та національно історичні традиції відіграють важливу роль у процесі націотворення?
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Немає коментарів:
Дописати коментар