ЗАГИБЕЛЬ «ТИТАНІКА»
14 квітня 1912 року 21-річний оператор телеграфу з Нью-Йорка Дейвід Сарнов прийняв сигнал лиха з британського лайнера «Титанік», який завершував свій перший рейс із Саутгемптона до Нью-Йорка: рухаючись на максимальній швидкості, він наштовхнувся на айсберг і, розколовшись на дві частини, затонув.
"Титанік" затонув не тому, що команда не помітила айсберг, а тому, що рульовий допустив грубу помилку, розповіла онучка офіцера Чарльза Лайтоллера, який вижив у катастрофі.
Причиною загибелі "Титаніка" стала помилка рульового та рішення власника корабля, який переконав капітана продовжити рух судна. Таку версію оприлюднила онучка одного з членів екіпажу, який вижив у катастрофі, - Луїза Паттен.
Онучка офіцера Чарльза Лайтоллера розкрила сімейні таємниці у своєму романі "Good as Gold", опублікованому в Британії.
Паттен стверджує, що екіпаж помітив айсберг задовго до зіткнення, але рульовий запанікував і повернув не в той бік.
"Єдиною людиною, кому Лайтоллер розповів цю історію, була його дружина Сільвія - моя бабуся. Вона померла, коли мені було 16. Хоча бабуся ніколи не просила мене зберігати цей секрет, я довгий час не розкривала його", - розповіла Паттен.
"Коли я працювала над книгою, мені спало на думку, що я остання з тих, хто знає, що дійсно сталося з "Титаніком", - додала вона.
За словами Паттен, причиною стало те, що тоді у судноплавстві використовувалися дві системи команд: для пароплавів та вітрильників. Вони були повною протилежністю одна одній. І команда hard a-starboard означала поворот рульового колеса вправо в одній системі і вліво - в іншій.
Рульовий був навчений системі наказів для пароплавів, а на півночі Атлантики все ще була в ходу система для вітрильників. Тому, коли перший помічник капітана помітив айсберг і скомандував hard a-starboard, рульовий в паніці повернув лайнер на айсберг. Перш ніж помилка була виправлена, пройшло дві хвилини, і ніщо вже не могло врятувати його від катастрофи.
Але якби "Титанік" залишався на місці, а не рушив далі, судно затонуло б пізніше, впевнена Паттен. Таким чином, з'явилася би можливість врятувати більшу кількість пасажирів (нагадаємо, внаслідок загибелі судна в ніч з 14 на 15 квітня 1912 року загинули майже 1500 людей).
Продовжити рух капітана корабля змусив його власник, голова White Star Line Брюс Ісмей, побоюючись за ділову репутацію компанії.
"Мій дід називав рішення продовжувати рух "Титаніка" злочинним", - стверджує Паттен. Це підсилило тиск води в корпусі, прискоривши його затоплення. В іншому випадку лайнер міг протриматися на плаву до прибуття підмоги.
Немає коментарів:
Дописати коментар